24 Haziran 2017 Cumartesi

VEDA EDİŞİMİZİN 9.YIL DÖNÜMÜNDE BİR EFSANE Bihter Yöreoğlu

Türkiye'de bazı diziler kendi zamanından sıyrılıp,yayınlandıktan yıllar sonra bile konuşulmayı başarıyor.Hikayelerde yer alan karakterlerin söyledikleri cümleler yıllar geçse dahi halâ ağzımızda ve kalbimizde yer edebiliyor.İşte bu karakterden belki de en başta geleni ki (bence kesinlikle öyle ) Bihter'di.Sanırım şimdiye kadar izlediğim diziler içinde ve buna şuan da dahil izlediğim en güçlü ve ihtiras sahibi kadın karakterdi.Eğer fikrimi soracak olursanız bir kadın seyirci olarak benim fikrim bu.Ekranda izlediğimiz karakterler,çoğunlukla hep bu türden karakterler ancak ''Bihter'' karakterinin bu kadar çok benimsenmesinin nedeni güçlü kalemler tarafından günümüze uyarlanmasının yanı sıra Beren Saat gibi çok yetenekli bir oyuncunun canlandırması karakteri hafızamıza kazadı.Onun muhteşem oyunculuğuyla beraber öyle büyüdü ki bugün bile dizilerde ''Bihter'' karakterine çeşitli şekillerde atıf yapılıyor.Şöyle bir düşününce aklımda onlarca sahne beliriyor.Ama bunların hepsini sayarak kafanızı şişirmeyi tabiiki düşünmüyorum.Sadece şu efsane repliği yazmazsam yazık olur.Yazıda eksik kalır diye düşünüyorum.''Beni beni Bihter'ini''.Final bölümü henüz yayınlanmamışken yaşanan bir tahlihsizlik sonucunda final senaryosu dışarıya sızmış olmasına rağmen o gün nasıl heyecan ve merak içinde izlendiğini şimdi bile o kadar net bir şekilde hatırlıyorum ki final bölümünün etkisinden uzun bir süre kurtulamamıştım.Eğer ''Bihter Ziyagil(Yöreoğlu) efsanesinden bahsediyorsak bu efsaneyi,efsane yapan gizli kahramanlardan da mutlaka bahsetmek lazım.Kimden mi bahsediyorum.Hemen söyleyeyim Bihter'i Bihter yapan cümlelerin sahipleri senaristler Ece Yörenç&Melek Gençoğlu ikilisinden.Benim şahsi fikrim Türkiye'de şu güne kadar olan yazdıkları kadın karakterlerin meramını seyirciye en yalın hali ile anlatabilen senaristlerden kendileri.Yazdıkları her karakterin yaşama dokunan bir yönü bulunur.Ve son olarak ''Bihter'' ile ilgili olarak her zaman söylediğim gibi iyi ki Beren Saat diyorum.Oyunculuğuna sağlık...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder