16 Mart 2019 Cumartesi

Aşk'ın Kor Bir Ateş Misali Düştüğü Yüreklere-Hercai 1. bölüm

Bir çocuğa yapılabilecek en büyük kötülük onun kalbine nefret tohumları ekmektir.Çünkü,sanıldığının nefret sadece hedef aldığı kişiyi değil;gücünün yetiği herkesi ama en çok da,onu kalbinde büyyüten kişiyi yakıp kül eder.Çocukluk çağından,ebevenleri tarafından nefret duygusu ile büyütülmüş bir çocuk;zamanla kalbindeki tüm iyi duyguları kovar kalbinden.Diğer tüm duygular,onun için kurtulması gereken bir zaaftır.Aslına bakarsanız,bir seyirci olarak;temeline nefreti almış ve intikam duygusu yoğrulmuş hikayeleri izlemeyi tercih etmem.Ancak,''Hercai'' ben daha ilk sahneden itibaren büyülü dünyasına aldı.Evet,ilk bakışta;hikayenin temelinden sağlam bir intikam var gibi görünüyor.Fakat büyük resime bakıldığında bunun hikayenin başlangıcı için atılmış kuvvetli bir adım olduğunu görüyorsunuz.
Hikayenin ana damarı,''imkansız aşk hikayeleri''.İntikam duygusu,bu imkansız aşk hikayelerini güçlendirmek için kullanılan bir araç sadece.İmkansız hikayeleri diyorum,zira hikayede kafanı nereye çevirsen,imkansız bir aşk hikayesi çıkıyor karşına.Reyyan ve Miran bir tarafa,Azat,Yaren ve son olarak da Gönül...Anlayacağınız hikaye,tam olarak ''kırık kalpler durağı''Hercai'de tüm aşk hikayelerinin içinde;Reyyan ve Miran'dan sonra beni en çok etkileyen Azat oldu.O,fırtınalı konakta kalbini bu derece naif tutmayı başarması gerçekten inanılmaz.Belki hikayenin ilerleyen dönemlerinde, tıpkı Reyyan ve Miran gibi ''AŞK'' Gönül ile Azat'ın da kapısını çalar.Ve birbirlerine derman olurlar.Ama,Yaren için;böyle bir seçenek söz konusu değil bile.Zira,en başından, hikayedeki misyonunu net bir şekilde gördük.İlay Erkök olağanüstü bir iş çıkarmış.Yaren,Reyyan ve Miran'ın üstüne kara büyü gibi çökecek belli oldu.
Gelelim,masalsı Aşk'ın kahramanlarına.Reyyan ve Miran...Aşk bu yeryüzündeki en mucizevi duygudur.Kapısından girdiği kalpleri,eninde sonuda iyiliğe,güzelliğe ulaştırır.Tüm yaraları iyleştirdiği gibi,Miran'ın nefret ve intikam duygusundan kararmış kalbini de iyleştirecektir.Sadece biraz zaman lazım.Henüz hikayenin ilk durağını geçmiş olsakta ben,Reyyan ve Miran aşkına inandım.
Masal kahramanı gibiler.Ebru Şahin ve Akın Akınözü şahane bir uyum yakalamışlar.Sayelerinde muazzam sahneler izledik.Sanki,eski Türk Filmlerinden fırlamış iki aşık Reyyan ve Miran,öylesine sahici iki karakter.Birinci bölümün son sahnesinin şokunu hala üzerimden atamadım.Ne yalan söyleyeyim,Reyyan'ın,Gönül'ün gerçek kimliğini bu kadar çabuk öğrenmesini beklemiyorumdum.Reyyan'ın bu duydukları karşısında takınacağı tutumu çok merak ediyorum.Bana kalırsa,Reyyan'ın öğrendikleri,Miran'ın planlarına bir süreliğine de olsa taş koyacak.Bende,sizler gibi merakla 2.bölümü bekliyorum.Emeği geçenlere sonsuz teşekkürler...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder