2 Mart 2021 Salı

İNCİ TANESİNİN HİKAYESİ-MARAŞLI 8.BÖLÜM YORUMUM

 Hayat, her adımda yeni yol ayrımları çıkarır karşımıza.Bu yol ayrımlarında, yaptığımız seçimler bizi biz yapar.Bu yüzdendir ki insan yaşam boyunca kendiyle sınanır.Maraşlı'nın hayatı da yazdığım bu cümle gibi sürekli kendiyle sınanarak geçmiş.Kendine has tavır ve davranışlarının temel nedeni de bu bence.Maraşlı izleyenleri olarak her hafta şaşırmaya alıştık.Ancak bu derece şaşırmayı beklemiyorduk.Yani en azından ben beklemiyordum.Sekizinci bölüm,dizinin ana hikayesi için mihenk taşlarından biriydi bence.Türel ailesi ve Maraşlı ile ilgili büyük sır perdesinin bir bölümünün nihayet aralandığını düşünüyorum. Düşünüyorum diyorum,çünkü Maraşlı'yı yorumlarken temkinli olmakta fayda var.Zirâ bir önceki bölüm,olaylarla ilgili düşündüklerin,bir sonraki bölüm tamamen boşa düşüyor.İlk olarak Aziz'den başlamak istiyorum.Daha önceki bölümlerde karanlık tarafını bir nebze görmüştük.Bu yüzden şaşırmadım.Benim bu konuyla ilgili olarak şaşırdığım şey, Necati'nin bu konunun tam merkezinde olmasıydı.Tamam Necati hikayenin başından beri hep gizemli bir karakterdi,bana sorarsanız hâlâ gizemi çözülmüş değil.Bizim gördüğümüz buz dağının sadece görünen kısmı.Bölümden sonra Necati ile ilgili düşüncelerimde hiçbir değişiklik olmadı.


Ben hâlâ onun,Ömer'in oğlu olduğu düşüncesindeyim.Ve teoriyi bir adım daha  ileri götürerek Savaş'ın patronunun da Necati olduğu düşüncesinin arkasındayım, izlediğimiz bölüm itibariyle.Şöyle düşünüyorum:Necati,Ömer'in oğlu olduğunu cinayeti işledikten bir süre sonra öğrendi Ve intikam planını devreye soktu.Bu planın hatasız işleyebilmesi için ilk olarak Savaş ile anlaştı.Sonrasında izlemiş olduğumuz,son derece zekice hamleyle onu Mahur'un hayatına soktu.Necati'nin amacı elbette Mahur'a zarar vermek değil.Hatta, belki de o evdeki insanlar içinde arasında gerçekten sevdiği tek kişi Mahur O,sadece Mahur üzerinden Aziz'i köşeye sıkıştırmak istedi.Şimdiye kadar izlemiş olduğumuz senaryodaki akışa bakılırsa bunda da son derece başarılı olmuş görünüyor.Hikayenin bu aksının nasıl ilerleyeceğini gerçekten çok merak ediyorum.
Gelgelelim bu hikayenin her koşulda en çok üzüleni olan Mahur Türel'e.Normal şartlar altında,ruhsal ve fiziksel olarak sağlıklı yetişmiş her insan ailesine sonsuz güven duyar.Sanki bütün kötülükleri dışardaki insanlar yapar da,ailendeki insanlardan ne dışarıya ne de sana hiçbir kötülük gelmezmiş gibi geliyor.İşte Mahur'un durumu da tam olarak bu.Ancak,onlara olan sonsuz sevgisinden bir parça sıyrılıp,uzaktan baktığında,gördüğü gerçekler,onu buralardan gitme fikrine kadar götürdü.Ancak asıl yıkımı Maraşlı'nın gerçeğini öğrenince yaşayacak.Çünkü tüm bu güvensiz ortamın içinde ona sonsuz güvendi ve kalbini teslim etti.İşte bu yüzden, en çok ona olan sevgisinden yara alacak.Yeni bölüm meraktayız,bakalım neler olacak.EMEKLERE SAĞLIK.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder