25 Temmuz 2017 Salı

Sadece Sevmek-Dolunay 4.bölüm

Türk dizi izleyicileri olarak birbirini çekmeyen,kıskançlık gibi belirli durumlarda hastalıklı bir hal alabilen duyguları kardeşler arasında görmeye alışığız. Hatta bazı dizilerde ana hikaye kardeşler arasında oluşturulan bu çatışmanın üzerine kurulur. Ve çoğu durumda da kardeşler biri iyilik kartlarını açarken, diğeri ruhunu çoktan şeytana satmıştır. Sırf bu sebepten bu tarzda yazılan karakterlere artık şaşırmıyorum; derken karşıma "Asuman"karakteri çıktı. Ve ne yalan söyleyeyim onu izlerken kötü dediğimiz karakterlerin her birinin içinde az da olsa bir iyilik kırıntısı olduğunu gördüm. Kendi hırsları yüzünden küçücük bir çocuğun hayatı dahil olmak üzere, insan için önemli olan pek çok şeyi pazarlık konusu yapabilecek çok tehlikeli bir karakter. Nazlı'nın Asuman hakkındaki hiçbir konuya objectif bakamamasını anlıyorum. Ancak Nazlı' nın Asuman'a karşı bu derece zaaflarının olması; onu ilerleyen bölümlerde şimdiki hâlinden çok daha fazla zorlayacak gibi hissettim. Òzellikle de Ferit ile olan ilişkisi bakımından.Zaten Demet'in, halinden ilk bakışta çocukları ne kadar sevdiği çok net bir şekilde anlaşılıyor! Geçmişte yaşadığı ve gelecekte de yaşacağını tahmin ettiğim hayal kırıklığının hıncını çıkarmak için küçük yaştaki bir çocuğu araç olarak kullanmak gördüğüm en zavallıca davranış dersem abartmış olmam sanırım. Üstelik burada bahsi geçen çocuk o, kişinin öz yeğeni ise durum daha vahim hal alıyor bana göre. Asuman ile ilgili gerçekler, Ferit tarafından öğrenildiğinde; Ferit yavaş yavaş yıkılmaya başlayan duvarlarının yerine daha da kalınlarını örecek. Bölüm sonunu oldukça başarılı buldum.Belirli duyguların süslü sözcükler aracılığı ile değil de metaforlar yoluyla açığa vurulmasını daha çok seviyorum. Şahane bir bölüm izledik yine emeklere sağlık.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder