15 Ağustos 2017 Salı

Hiç konuşmadan anlaşabilmektir Aşk-Dolunay 7.bölüm

Bölümü bitirir bitirmez hemen yazmaya koyuldum; çünkü şimdiye kadar izlediğimız bölümler içerisinde olay örgüsü açısından en yoğun malzemeye sahip olan ve dolayısıyla da değinmek istediğim bir çok noktayı beraberinde getiren son derece lezzetli bir bölümdü bana göre. Özellikle Ferit ve Nazlı'nın ilişkilerindeki aşamalar bakımından oldukça hızlı yol alabildiğimız, seyirciyi sürekli olarak ekran başında, dinamik bir şekilde tutabilir, enerjisi hep üst düzey de olan bölümdü.Aslına bakarsanız iki karakterde birbirinden inatçı olduğundan kendi adıma dizide şuan ki bulduğumuz noktaya gelebilmek için uzanca bir süre boyunca beklemeniz gerekeceğini düşünüyordum. Fakat hiç de öyle olmadı. Açıkca söyleyeyim senaristin böyle cesurca bir hamle yapabileceğini tahmin etmemiştim. Ferit ve Nazlı arasındakı adı henüz konulmamış duygular, bazı sahnelerde o kadar belirgin bir hal aldı ki sanki gözle görülür oldu. Özellikle de o mahkemede Bulut'un velayetinin havasını verilmesi kadar önemli sonuçlar doğucak olan Ferit ve Nazlı'nın akşam yemeği sahnesi bence söze gerek bırakmayacak kadar anlamlı bir sahneyi. İlerde bu özel çift arasında yaşanacak güzel şeylerin habercisi gibiydi. Bu çift her geçen bölüm kendini daha çok sevdirecek. Bölümle ilgili olarak mutlaka üzerinde durulması ve konuşulması gereken bir diğer sahnede Can Yaman ve Alihan Türkdemir'in gösterdiği muhteşem oyunculuk performansı. Beni romantik komedi tarzındaki işlerde en çok etkileyen sahneler ,tıpkı bu sahnede olduğu gibi içerisinde belirli oranlarda duygusallık barındıran sahnelerdir. Benim açımdan bu gibi sahnelerde oyuncu, sahnenin duygusunu abartmadan ama bir o kadar gerçekçi şekilde seyirciye iletebilmeyi başarmışsa ki Can Yaman bunu son derece ustaca yaptı; o o oyuncu benim için tamamdır. Evet gelelim dizimizin sevimsizi Asuman'a.Nazlı'da ciddi ciddi peygamber sabrı var. Böyle kötü ruha sahip bir insana, bu kardeş bile olsa tahammül edilmesi başka türlü imkansız. HatalarIn zerre ders çıkarmayıp, her olayda yeni hatalar yapan bir insana karşı nasıl koruyabilir insan kendini hiçbir fikrim yok. Ama şunu biliyorum. Asuman her yeni bölümde daha ürkütücü hale geliyor. Ve Deniz'in bir anlık hırsla söylediği:"Nazlı'yı seviyorum. "Cümlesi sanırım "Alya"karakterinin derinlerde sakladığı kötülükere kutusunun kapağını uzun süre kapanmayacak şekilde açtı. Karakterin geçireceği dönüşümü çok merak ediyorum doğrusu. Son olarak Ferit'in,Nazlı cephesinde ki etkisi nasıl olacak acaba? Soru ile bitirdim bölümü. Bu sebeple haftaya Salı günü şimdiden iple çekiliyor. Emeklere sağlık. Ufacık bir eleştiri:Velayet davası gibi çok önemli bir davada, hakim diğer delilleri görmeden bir, iki fotoğraf ve birkaç kişinin yorumu üzerine mi veriyor kararını? Bu tip hatalar inandırıcılığa gölge düşürüyor. Lütfen biraz dikkat!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder